Alla inlägg under februari 2008

Av Alejandro - 20 februari 2008 10:02

Hej kära bloggare! :-)


Idag är det min födelsedag, fast jag slutade att fylla år när jag var 20. ;-)

Nåja, det har hunnit bli 28 födelsedagar redan och mitt liv har bara blivit bättre. Jag har verkligen allt jag behöver för att ha ett rikt liv. Jag har min fru, jag har Gud och jag har ett liv fullt av välsignelser runt omkring mig. Vem hade någonsin trott det för 6 år sedan. Jag får nog berätta min livshistoria vid några andra tillfällen.

Hur som helst så får tiden visa hur den här dagen blir, det enda tråkiga är att jag har tenta plugg till en omtenta som jag ska ha på torsdag. BLÄÄÄ... :-P

 Ha en bra dag och Guds Frid till er som läser bloggen idag.


/Alejandro 

Av Alejandro - 14 februari 2008 20:06

Då var det alla hjärtans dag idag. Frugan har gjort en mycket fin middag med efterrätt och jag hade köpt blommorna. Det var lite jobbigt med att jobba från 07.30 - 15.00 för att sen ha lite ärenden i stan och sen i skolan. Fast det försvann när jag kom hem och åt. :-) Tack Älskling!!! *PUSS*


Jag har glömt att skriva in den sista dagen på min VFU som var igår. Det gick ganska bra med allt. Jag och Caroline har fått lite mer information om vad vi ska göra där och vad för sorts lektioner som är önskade. Vi har också fått lite fria händer att göra som vi vill. Får se hur vi lägger upp det hela eftersom vi hämtade in lite information om barnen och deras intressen.

Det ända tråkiga med att inte vara där på 2 veckor är att jag kommer verklingen att sakna barnen. De är helt underbara. :-D


Längtar redan tillbaka dit!!!


/Alex 

Av Alejandro - 12 februari 2008 13:13

Hej igen!

Dag nummer 2 här på min VFU skola och det har varit ganska bra. Det blev tyvärr halv dag idag eftersom vi ska ha en fortbildningsdag med en skola från Sthlm. Det är 15 lärare som ska komma hit och förhoppningsvis "hooka" fast dem i några  program som de kan använda.

Jag saknar tillbaka till min VFU skola. Barnen är helt underbara och lärarna är riktigt bra där.

Vi får se hur den tredje dagen blir.

 :-D


Frid

/Alex 

VFU

Av Alejandro - 11 februari 2008 17:46

Idag hade jag min första VFU dag i skolan som Lasse fixat.

Det var en tung morgon när jag vaknade vid 06.30 av min larmklocka men fått ett telefonsamtal av min fru 06.20 Det var verkligen kul i skolan och få träffa eleverna. Nu får jag och Caroline planera vad för sorts lektioner vi skall ha med barnen.

Vi får se hur det går imorgon. :-D


/Alex 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards