Direktlänk till inlägg 8 april 2008
Den här dagen har varit fortsatt filmning och redigering av filmningen. Eftersom den andra IT-gruppen är väldigt begränsade på användningen av sitt program, finns bara installerad i 2 datorer i skolan, så fick vi 4 grabbar från deras grupp att arbeta med. Som tur var kom Lars och hjälpte mig och Robban.
Idag har vi startat upp Weebly med ena halvan av de 2 grabb-grupperna. Jag inledde med mitt sedvanliga tal om programmet och vart man kan hämta bilder gratis. Samt text-innehållet på sidan, vad man behöver tänka på och att programmet kan krascha men att det är bara att gå in igen.
Det gick jättebra med dem. De var riktigt intresserade av att hålla på med programmet.
:-)
Idag var det enbart Photoshop som var på menyn för eleverna. Eleverna håller på med att redigera sina egna bilder. De väljer själva vad de vill skapa, det kan vara ett vykort, en affisch eller något annat som de vill skapa. Jag tycker att det gick jä...
Idag skulle jag varit med på en flash-lektion på ILU men tyvärr var jag tvungen att vara på en planeringsdag på mitt jobb som varade mellan 09.30 - 16.30 så jag kunde inte närvara. :-(...
Idag hade vi inte så mycket att göra med eleverna, det var bara en Weebly lektion. Det är inte så mycket att göra för eleverna förutom att de skall finslipa sina sidor eller om de behöver hjälp med något kan de alltid fråga oss. Tyvärr vart det lite ...
För lunchen så hade vi en sista koll på elevernas filmer. Vi fick se hela filmerna och höra ljud och musik till. Om de inte var färdiga så hjälpte vi till lite eller så fick de arbeta själva. Vi tog de olika grupperna vid olika tillfällen för att int...
Den här dagen har varit vigd åt hela omröstningen på World Childrens Prize. Vi har fått hjälpa till med diverse små saker. Jag fick hjälpa till med ljudet och musiken under teaterföreställningen i skolan. Det var 2 föreställningar, en för F-2 och den...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
7 | 8 | 9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|||
14 | 15 | 16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
|||
21 | 22 | 23 | 24 |
25 |
26 |
27 |
|||
28 |
29 |
30 |
|||||||
|