Direktlänk till inlägg 21 april 2008

VFU - sista veckan

Av Alejandro - 21 april 2008 20:37

Idag hade vi inte så mycket att göra med eleverna, det var bara en Weebly lektion. Det är inte så mycket att göra för eleverna förutom att de skall finslipa sina sidor eller om de behöver hjälp med något kan de alltid fråga oss.

Tyvärr vart det lite mycket Youtube eftersom alla vill lägga in musik videos, spelfilmer och trailers.

Eleverna är väldigt intresserade av att skapa sin egen hemsida, vissa undrade om man kunde få lägga in spel i sidan. Jag visste dock inte hur man gjorde det, eftersom programmet är begränsat. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alejandro - 23 april 2008 20:44

Idag var det enbart Photoshop som var på menyn för eleverna. Eleverna håller på med att redigera sina egna bilder. De väljer själva vad de vill skapa, det kan vara ett vykort, en affisch eller något annat som de vill skapa. Jag tycker att det gick jä...

Av Alejandro - 22 april 2008 20:43

Idag skulle jag varit med på en flash-lektion på ILU men tyvärr var jag tvungen att vara på en planeringsdag på mitt jobb som varade mellan 09.30 - 16.30 så jag kunde inte närvara. :-(...

Av Alejandro - 15 april 2008 19:45

För lunchen så hade vi en sista koll på elevernas filmer. Vi fick se hela filmerna och höra ljud och musik till. Om de inte var färdiga så hjälpte vi till lite eller så fick de arbeta själva. Vi tog de olika grupperna vid olika tillfällen för att int...

VFU

Av Alejandro - 14 april 2008 14:17

Den här dagen har varit vigd åt hela omröstningen på World Childrens Prize. Vi har fått hjälpa till med diverse små saker. Jag fick hjälpa till med ljudet och musiken under teaterföreställningen i skolan. Det var 2 föreställningar, en för F-2 och den...

Av Alejandro - 8 april 2008 19:58

Den här dagen har varit fortsatt filmning och redigering av filmningen. Eftersom den andra IT-gruppen är väldigt begränsade på användningen av sitt program, finns bara installerad i 2 datorer i skolan, så fick vi 4 grabbar från deras grupp att arbeta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards